søndag 12. januar 2014

Nytt år - nye endringer!
Det er ganske fint å kunne sitte i stua å se på hagen å tenke seg til hvordan det kan bli til våren. Håpe at de to frukttrærne overlever, syrinen, ripsen, alt av løk som jeg og Markus har satt ned, samt alt det andre. Å hvis de ikke gjør det - ja, da er jo Plantasjen rett borti høgget her, pluss at jeg kan så litt frø inne også. Har tatt vare på en del valmuefrø og akeleiefrø som jeg skal strø over bakken, så får vi se om noen dukker opp utover våren, eller om vinden tar de med seg.

Det fine med at det er så nakent akkurat nå, er at man ser hva man vil endre på. For eksempel, så ser jeg at den kanten jeg lagde over plenen når jeg sådde "del 1" av den, skal bort nå når "del 2" har begynt å komme seg mer. Så skal den steinen brukes til å lage kant mot rosebedet og hindre at steinene raser på plenen når ungene klatrer over steinene. Er veldig spent på om piletreene kommer til å overleve. De står rimelig utsatt til, men vokste ganske mye etter at jeg plantet de, så jeg tenker jeg klipper de ned der frosten har "tatt" de, så skal de få godt med gjødsel og forhåpentligvis vokser de uhorvelig mye utover sommeren.

Å så må jeg huske å male kompostkassen min også... Ser ikke så vakker ut, men når alt det som er plantet rundt vokser opp, vil mannen min ikke huske at den står der lengre...

Kunne tenkt meg en grillplass i hagen, men har ikke funnet ut hvor den bør være. Naboen nedi veien skal sette opp en bakerovn etter hvert, men det blir det nok ikke har. Kanskje når steinkantprosjektet mitt er ferdig, blir jeg å lete etter steiner for å lage grillplass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar