tirsdag 29. april 2014

En blogg bør kanskje oppdateres...






Endelig et lite håp om at våren er i anmarsj - så da er det å begynne med mer steinbæring og ommøblere steiner slik at man skaper en viss form for harmoni.

Alle steinene på den nederste kanten tok jeg vekk, la brostein under og satte de på plass etterpå. Syns egentlig det ikke ble så verst. La mer jord inntil kanten og strødde gressfrø og gjødsel. Kommer det opp er det bra, å gjør det ikke det, så blir det sådd på nytt igjen.

Spirokanalen fikk jeg ikke helt til i fjor, men den ble ikke så verst. I år skal jeg prøve noe annet. Jeg har lagt den ned vedsiden av det nye bedet og skal poppe ut flere hull på toppen, som det selvfølgelig skal plantes jordbær oppi. Tror kanskje dette blir mer vellykket bærmessig. Vi får se.


Det driver å spirer i de få staudene som jeg satte ned i fjor, så det er snart på tide at de får litt god kugjødselkompost!
I tillegg har jeg plantet litt hagebringebær, satt ned noen jordskokk og plantet hjertepoteten som har levd på luft og kjærlighet på kjøkkenet i vinter!

Neste prosjekt er egentlig å mure en natursteinsmur imellom oss og naboen på høyre side. Å så fikk jeg plutselig en ide om å bruke torvblokker i forkant av platten, sånn at det blir en myk overgang til plenen. Å mens jeg satt å filosoferte over hvordan det vil kanskje komme til å se ut, fant jeg også ut at jeg nok burde hatt mer mold på plena, for å få den flatere.

Så forresten en gang et hageprogram på tven, der de brukte torvblokker og tømte på surmelk for at det skulle vokse fin og grønn mose på den - det tror jeg jammen jeg skal prøve hvis jeg setter opp en slik kant.

Kjenner jeg er utålmodig og vil at våren og varmen skal komme..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar