onsdag 14. mai 2014

Spirokanal og steiner

Fjorårets spirokanalprosjekt, gikk ikke så veldig bra. Syns intensjonen var bra, men selve gjennomføringen var ikke så veldig stilfullt.. Men, etter å ha tenkt litt, spesielt med tanke på problemet med vanning og uttørking, fant jeg en ny plass i hagen til jordbæråkeren min! Denne gangen går prosjektet ut på å dyrke jordbær i en liggende spirokanal.
Siden fjorårets uthulling ble gjort i spiral, måtte årets uthulling være sånn nogen lunde i vater. Brukte en drill som var på grensen til å tåle det, samt at jeg brukte opp en kopp og startet på kopp nr 2. Det gikk på et vis, å til slutt hadde jeg fått lagd 6 hull for å putte jordbær oppi! Det kjentes godt i armene dagen derpå.. Nå er det bare å få vannet godt, fylle opp med jord, å kjøpe inn jordbærplanter som forhåpentligvis gir oss en god avling i år - alt kan uansett bli bedre enn i fjor!






















Ha begynt å trille stein igjen, selvfølgelig. Naboen hadde en del store steiner som de ikke visste helt hvor de skulle gjøre av, så da tilbydde jeg meg selvfølgelig å hente dem! Ble en god styrketrening - spesielt med den siste steinen.. Har ennå ikke funnet helt ut hvor jeg skal legge den...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar