onsdag 28. mai 2014

Mai - våren er her!

Man bruker jo helst tia si ute enn å sitte inne å oppdatere en blogg.. I kveld tenker jeg at jeg bare legger ut bilder, Bilder sier jo mer enn tusen ord, ikke sant? "Flyfoto" før jeg flyttet planter fra ventekassen og til det store nye bedet. Har helt glemt hva jeg har fått, så det blir vel ommøblering utover sommeren. Nærbildet av kassene viser torvblokkene som jeg saget i to, å lagde en slags pyntekant mot dem. Skal grave opp en hel haug med sand hos naboen, så det er på langt nær ferdig ennå. Å så ble det 12 potter med pil. Ikke helt bestemt hvor de skal stå, men greier vel å bestemme meg i løpet av helga. Å til slutt - spirokanalen med jordbær! Håper de trives og blomstrer oppi der. Årets sort heter ... Tja, si det. Glemte det helt. Er en ny sort som de hadde fått inn på Plantasjen.
Ellers går dagene til vanning og vanning. Det spirer og gror i drivhuset også, men i dag når jeg kom hjem fra jobb, var det litt deppresiv stemning inne der - det ble for varmt. Heldigvis fridag i morgen, så jeg får satt på lufting tidlig :-)







2 kommentarer:

  1. Spennende måte å gjøre det på. Fint med all den steinen :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Ja, vi får håpe at det vokser godt når varmen kommer. Ser at det går sakte men sikkert framover. Kjenner at jeg er utålmodig, men vi er jo bare i starten av vekstsesongen, så jeg krysser fingrene for at det ser frodig ut i juli, i hvert fall :-)

    SvarSlett