mandag 19. august 2013

Vente på at gresset skal gro, å jeg håper det går fort. Imellomtiden må jeg jo finne på mere. Fikk jobba litt i går, men sovna fra å oppdatere bloggen. Så nå er siste del av plenen ferdig sådd å en liten runde på Plantasjen gjorde at jeg kom hjem med to stauder - to av hver, krokusløk å en sekk med kugjødselkompost. Var en snartur innom på Grønt Miljø også, å der hadde de salg på plenkanter/klippekanter (halv pris). Så det på tv en gang, å tenkte å kanskje bytte ut den lecakanten jeg har begynt på, og heller sette ned den. Kjøpte 20 meter med 10 cm høy kant. Tror det rekker, men det spørs om jeg ikke skal stikke innom der å kjøpe noen meter til, selv om det som var igjen er 9 cm høyt. Fineste hadde kanskje vært torvkanter, å så la de gro ned av fin, grønn mose. Det så jeg også på tv en gang. De tømte flere pakker surmelk over for at det skulle bli riktig så bra, men jeg vet ikke om det ble det til slutt.

Blir vel lang trilletur i dag for å tenke på hvordan det neste staudebedet skal bli. Tenkte nettopp på hvor islandsselja skal settes, å det tror jeg jammen blir bak de øverste kassene. Skulle ha kjøpt inn heller for å lage den stien jeg har begynt med. Ser at jeg må jobbe med kanten mot den første plenen, ble jo bare lagt det for å vise hvordan det skulle bli til slutt. Burde nok ha trillet litt mer mold på der, men jeg får prøve å lage fin overgang til steinene, så kanskje det ikke blir så verst til slutt. Er vel jeg som kommer til å irritere meg mest over det.




 Rosene blomstrer - vakkert!
















Her er det mye godt arbeid som venter! På tide å gå runden for å finne fine steiner. Blir vel slik at det er muligheter for klippe mellom bedet og kassene. Fikk også en ide om å lage steintrapp opp dit, mens jeg sto å såg på overgangen fra portalen og opp mot kassene. Må få til en overgang som både ser bra ut, og som ikke blir for steil.  På tide med dagens kaffe å utsiktspunktet fra tvstua - å drømme om hvordan det vil se ut til slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar