tirsdag 23. juli 2013

Endelig godt vær!! Å da må man jo fortsette med plen. Den plenen som jeg nå har planlagt i månedsvis - i hvert fall siden vi flyttet inn i slutten av november i år. Men, jeg får ikke gjort alt, ikke trillet utover all molda, å heller ikke ordnet gangen mellom oss og naboene på høyre side. Greier ikke helt å bestemme meg for om jeg skal ha plen der, eller om vi skal legge grus, eller stein. Nå skal visst innkjørselen bli belagt med brostein, så kanskje den bare skal fortsette ned mot kanten jeg har lagt ned. Den ble kanskje ikke spesielt fin, men finjusteringene får jeg ta etter hvert. Det viktigste er at jeg endelig er i gang.  Siden vi har noen naboer som er veldig snille og som nettopp har lagt brostein i sin oppkjørsel, og da fikk et lite parti stein til overs, var jeg kanskje litt freidig som trillet ned med lillemor og spurte pent om jeg fikk kjøpe det. Å det fikk jeg ikke, altså kjøpe det. Jeg var så utrolig heldig at jeg fikk det!! Å tre litt større kantsteiner, som jeg da har brukt som avslutning mot naboene på høyre side.



En hage bør jo bestå av litt stier og litt buer og ikke bare rette kanter og rette vinkler, så da fant jeg ut at jeg skulle legge stein på motsatt side også - siden jeg allikevel ikke har fått trillet utover al molda, og tida begynte å renne ut for å få en rimelig ok plen før høsten slår inn. Tenk det, snart høst - sukk..








 


Til slutt måtte jeg jo også vanne, å måtte si til naboen at det så kanskje litt snodig ut når det nettopp ha regna så innmari mye, for så å begynne å vanne nesten rett etter at himmelkrana hadde stoppa.. Men, skal det gro, må det ha vann! Håper varmen som er meldt (i hvert fall sol) får frøene til å kvikne fort til.



 

2 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Hva slags frøblanding har du brukt?

    SvarSlett
  2. Jeg kjøpte Weibulls Villa Classic blanding på Plantasjen. Likte at den skal være hurtigvoksende samt slitesterk.Håper varmen som kom akkurat nå får det til å bli grønnskjær iløpet av helga.

    SvarSlett