søndag 21. juli 2013

Joda, jeg greide ikke å holde meg unna igår... Jeg og lillemor kjørte til byen for å se på de staudene som skulle gis vekk, å kom hjem med en pion, litt keiserkrone og en annen liljesort... Så i dag har det endelig roet seg litt ned med regn, så mens lillemor sov i vogna, fikk jeg plantet brannliljene imellom storsteinene. Håper de kommer opp til neste år også. Har satt ned pionen også, vedsiden av jostabærtreet, ved den store steinen atme portalen, er jo avblomstret for i år, men jeg håper den kommer opp til neste år også. Det håper jeg jo for så vidt om alt jeg setter ned, men med det været og den vinden vi har her i Bodø, har jeg ingen garanti. Naboen syntes no det såg spennende ut i hagen vår, å det er jo arti.

Fikk pottet pilkvistene, så de er satt til oppbevaring i en av kassene til jeg har funnet ut hvor jeg skal sette de. Tenker jeg prøver meg på å lage hytte eller noe annet artig av det - sånn som jeg så i hagebladet jeg første gang leste om disse. Bare sjekk her, det er jo trendy! Har lovet bort en av dem, men de vokser utrolig fort, bare de trives, så det kan hende jeg kan dele ut flere stiklinger etter hvert, hvis noen vil ha.

Jammen kommer det ikke jordbær også! Hvem hadde trodd det, med det "deilige" været vi har hatt.  Vel, de skal jo bli rød også, før de kan spises, men jeg synes de ikke ser så værst ut. Må jobbe mer med hvordan de skal overvintre å sette nye fine blomster og bær, men først har jeg jo alt det andre som skal gjøres..











Hva er denne blomsten her? Tenkte først at det er fiol av noe slag, men jeg er jammen ikke sikker. Kanskje ugress? Syns uansett de va veldig søte, så jeg sa ikke nei takk, når hun som ga bort stauder sa at jeg kunne ta de. Staudebedet fylles litt opp, å så måtte jeg flytte noen av Cosmos dit for å gjøre plass til pion, så nå ser det kanskje litt rart ut oppi der... men til NESTE år, DA....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar