fredag 26. juli 2013



Litt pusking i hagen i dag også. Sommer og sol, men litt kald vind i dag. Litt kjedelig, men man skal vel ikke klage. Har endelig fått samboeren hjem også, så det er en veldig flott dag, å i tillegg sto det en pose med forskjellige urter/stauder ved døra når vi kom hjem, så det ble dobbelt lykke i dag! Sortene er: Echinacea purpurea, thymus serpyllum, thymus citriodorus, anemone hupehensis og Monarda "prarie night".









Det er jo rimelig stabilt kaldt her i nord, så da tenkte jeg at for at plantene skal kunne trives og overleve, kan jeg prøve å legge oppi en eller to steiner i kassene mine. Ideen er da at dette skal magasinere varme, som da gjør at plantene har det godt og varmt på røttene sine. Det er i hvert fall verdt et forsøk. Syns den kassen med urter ble veldig fin! Har satt de slik at de laveste er fremst og de høyeste bakerst.












Å så måtte jeg legge en stein oppi til løpstikken og agurkurten også. I tillegg til å være litt dekorativ, er de faktisk også veldig praktisk i forhold til luking, for de er veldig grei å støtte seg på når man må bøye seg ned for å fjerne ugress. Å da blir det enkelt å luke og ikke trenger man å være redd for å trykke ned noen av de plantene som faktisk skal være der - eller for min del, så blir det ikke så stygge merker i jorda av håndavtrykk..








Så har jeg da endelig fått satt ned rabarbraen og to solbærstiklinger. Det ble langtidsgjødsel på disse, ikke kugjødselkompost som jeg pleier. I morgen håper jeg at jeg får kjørt en tur til Godøynes gårdsutsalg å kjøpe Iris - kanskje på salg.
Nå mangler jeg bare en del fine steiner for å lage det neste steinprosjektet mitt.. Alex mente jeg skulle bruke bilen når jeg henta stein, ikke barnevogna.

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar