torsdag 25. juli 2013



Sosedag... Litt i hvert fall. Fikk trillet tre lass med stein mens lillemor sov formidagsduppen. Noen store og noen små. Har ikke bestemt meg helt for hvor de skal ligge, men jeg har en ide. Må bare få hjem samboeren sånn at e får litt frie hender innimellom, mens lillemor e våken.












Heldige meg fikk melding fra mora til ei i klassen til største jenta mi, om at hun hadde en del stauder jeg kunne få - å da sier man ikke nei takk! Satte alt i litt vann når vi kom hjem, sånn at de ikke skulle tørke ut. Så når lillemor var lagt for kvelden, fikk jeg meg en tur ut å fikk satt alt i "ventekassen", de de skal få stå til jeg ser at de overlever og jeg har fått opparbeidet det staudebedet som jeg tror skal gå på langs etter haugen.







Måtte innom Plantasjen også for å kjøpe hagejord, å midt oppi staudesalget (alle stauder 50%) fant jeg noe jeg syntes lignet på Iris. Men, når jeg kom hjem og satte de vedsiden av dagliljene jeg har, så tror jeg det er dagliljer.. Lappen på begge plantene var borte, å utegartneren på Plantasjen visste ikke hva det var for noe.. Jaja, alle kan vel kalle seg gartner..








Dagens mest irriterende oppdagelse - SNEGLER! Grrrrrr. Må vel begynne å plukke å plukke, men er redd det aldri vil ta slutt. Øl, avkok av snegler er noen tips som jeg kanskje kan prøve. Har plukket en del som jeg håper ikke kommer seg ut av boksen de ble druknet oppi. Hadde det ennå vært sånne snegler man kunne solgt som delikatesse..


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tja, vel si det. Så forresten at det satt en snegle på den liljen jeg kjøpte på Plantasjen i går. Sånn pitteliten brun en. Har bare plukket èn til i dag, resten er på badeferie i plastkassa..

      Slett