lørdag 20. juli 2013

Hva skal man gjøre i dag... når alt bare regner bort å man bare må krysse fingre for at det ikke skal regne bort, det man allerede har plantet. Sukk, den eneste trøsten er at steinene blir vasket rene, i hvert fall. Har satt ned alle kassene og må vel finne ut hva jeg skal plante oppi. Har fått solbær og rabarbra fra min eldste søster, løpstikke fra min nest eldste, så jeg har noe å starte med. Bør vel så inne i vinter og prøve meg litt fram etter hvert. Tenkte å ha hagebringebær i en av kassene, det blir jo så fine, store og saftige bær på de! Ser at det er kommet en del jordbær i spirokanalen, men det er fortsatt en del jobb før at de får gode nok vekstvilkår.. Det er så utrolig mye grunnarbeid som gjøres for tia, så da blir det prioritert litt bort. Klarer vel ikke å gi meg med steinbæringa før jeg har fylt kanten mot skråen, vedsiden av kassene, samt rundt kassene. La ned en sittestein også, så kan jeg ta med meg kaffekoppen å sitte å se på huset og alt det som kanskje kommer til å vokse å gro rundtomkring.




Dagens positive innslag - det gror røtter på pilekvistene! (kanskje ikke rart, de er utrolig til å slå røtter når man setter de i litt vann). Får håpe de liker seg her oppi kalde nord - eller at de ikke blir spist av elgen.


Skulle egentlig til byen å hente noen stauder som noen skulle gi bort, men jeg vet jammen ikke om jeg har lyst i dette usigelige, triste, nitriste været :-(




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar