mandag 22. juni 2015

Glemmer helt å oppdatere..

Glemmer jo helt å oppdatere her.. Når endelig finværet kom, var det andre ting som sto på "tapetet" enn å sitte inne å oppdatere bloggen. Så nå, endelig ser jeg glimt av håp i det fjerne! At alle staudene skal vokse seg store og fine å at rosene skal sette knopper å snart sprine ut i full blomst! Ting tar tid, så jeg tror ikke det skjer over natten, men kanskje iløpet av juli. Er litt forarget over at jeg gikk på lokketilbudet om billig blomsterjord på europris, er jo så mye torv i det, så det tørker fort ut. Jaja, får bare fylle på med annet slag etterhvert.
Jordbærene blomstrer, hostaen er på full fart opp, noen stauder blomstrer, så ja, jeg skal ikke klage mer på ei stund. Fikk faktisk ordna kanten mot naboen, så da er det bark på den ene siden og steiner på den andre siden av potentillaen. Så da gjenstår området rundt bringebærene - å her er det flere som har overlevd og setter flere rotskudd. Ser ikke helt bra ut ennå, men gi meg ei uke eller tre, så skal det se forholdsvis bra ut!

Vrihasselen er endelig kommet i jorda, så der jeg en gang hadde håp om et kirsebærtre, er det nå kommet vrihassel, som forhåpentligvis skal trives bedre enn hva den gjorde. Mannen min klager over den stygge pallekarmkassen min, så den skal byttes ut - men det er uvisst når det blir. Planen er at oppi der, skal all den kaffegrut som jeg samler inn. Akkurat nå er det en slags kaldkompostering oppi der, så det er bare ugresset som har ynglekasse der.. Vanner foressten hver dag, morgen og kveld. Ser ikke helt bra ut for lønnetreene, men jeg bør vel gi de en sjanse til, altså en måneds tid til.


Potetene er så smått begynt å titte frem også, å faktisk så har en jordskokk overlevd! Den skal pleies som gull! Foreløpig ser det ut som at sneglene også holder seg unna blomsterbedene, muligens fordi det er strødd kaffegrut utover det hele.
Har fått tak i kosmos også - så nå håper jeg at bedene fylles med blomster og sommerfølelse :-) Skal ta bilde å legge ut når de vokser seg litt større.







2 kommentarer:

  1. Gøy med nye prosjekter. Jeg kjøpte også plantejord samme sted, men har blandet den med kukompost så foreløpig ser det fint ut.

    Hilsen ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvarSlett
  2. Det er vel mest i topplaget at det ser tørt ut, kanskje. Er vel ok nedi jorda.. Vanner ganske mye, å tenker å fylle på med mer jord iløpet av sommeren, så det blir nok ingen krise. Men jeg skal lese varedeklarasjonen på neste runde med jord som blir handlet inn, å ikke bare kjøpe fordi det er billig.

    SvarSlett