onsdag 3. juni 2015

Hvor er varmen?


Sukk, akk - hvor bliver varmen av? Det vokser og gror, men det blir liksom ikke den helt ordentlige spruten av det.. Ser syrinen er avventende, og mange av de andre plantene som sikkert syns det er like kjedelig som meg at det ikke kan komme en skikkelig varmebølge. Ingen problemer med at vi har endel regn, sålende temperaturene kunne ha holdt seg rundt 15-20 grader.



Fant endelig ut hvor jeg skulle sette solbæra, så da krysses både armer å bein for at de skal etablere seg ordentlig på den nye plassen. Litt luftig, foreløpig, siden de ikke er ferdig med å sette opp hus på nabotomta. Er ikke like frodig her enno, som i byen. Frisk vind fra alle kanter er ikke like arti. Naboen til venstre har satt opp både mur og gjerde, så det holder på å ordne seg, men det tar lang tid.





Er egentlig ganske utrolig hva som kan overleve her - fikk et rosentre (uvisst hvilken sort, foreløpig) av ei venninne i byen i fjor høst. Når hun skulle grave det opp, satt det så hardt at hun fikk bare opp kvister og lite røtter - men jeg sa jeg ville ha det alikevell. Så når jeg fikk det, satte jeg stumpene i vann og lot de stå der ei ukes tid (eller kanskje to), før jeg fant ut hvor jeg skulle sette det. Siden naboen skulle sette opp en le-vegg som ble ganske stor, fant jeg ut at jeg skulle sette den mot der. Hadde vel ingen forhåpninger om at den skulle sprette nå i vår - men se hva som skjer! Håper den fortsetter denne gode utviklingen, så blir det en fin rose kant mot naboen :-)


Nå har jeg kjøpt vrihassel å en klematis - tenke, tenke, hvor skal de stå....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar