mandag 29. juni 2015

Hagearbeid, til tross for møkkavær....



Jaja, i år kan man ihvertfall skylde på været for at det fortsatt ikke er veldig frodig i hagen. Varmen har fortsatt ikke dukket opp, men de to dagene med sol og kald nordvind, førte til at epletreet endelig blomstret. Ikke værst bare det! 




Steinene holder seg no bra i dette været - å siden ingen av de er støpt fast noen steder, er de enkle å flytte rundt om kring.
En hage bør jo ha en skikkelig innramming, å kanten mot nærmeste nabo har jeg spekulert lenge på hvordan den skal være. Tror jeg har bestemt meg for hvordan den skal bli, og har lyst til å prøve noe nytt å sprøtt! Gikk å drømte om en natursteinsmur, men den krever veldig mye grunnarbeid, ordentlig sokkel etc etc etc. Så, det jeg må sjekke ut, er om at det er mulig å bare sette opp påler med litt avstand, å så skru fast slike plater som man bruker for å fornye grunnmur? Tåler jo både vær å vind det? Å dessuten ser det no ok ut. Skal plante noe framfor også, men for å slippe å legge dyr kantstein, tenkte jeg at denne ideen kanskje gikk ant. Skal sjekke videre og håper jeg får den i orden før høsten. Ingen hast, foreløpig. Trenger en del steiner her, men det skal være rimelig store i front, så mindre rundtomkring. I forkant tenker jeg at jeg skal lage plen, men det stresser jeg ihvertfall ikke med.


1 kommentar:

  1. Hei
    Det er både fint og billig å bruke stein i hagen. Jeg bruker stein til både pynt, og nyttig bruk.
    Håper sommervarmen kommer til deg snart.
    Vivi

    SvarSlett