tirsdag 9. juni 2015

Kan jo plante sjøl om det er 8 grader og regn

Da fant jeg ut hvor Lønnetreet skal settes - så da trosset man været og gjør det man har planlagt! I stiv kuling og regn, måtte jeg jo kanskje bardunere det litt, men i mangel av motivasjon til å slå ned påle, vart trillbåra ei alternativ løsning - dog må vel fjernes etterhvert - eller kanskje bare klippe rundt! I tillegg fikk jeg endelig satt ned, etter to å et halvt år i potte, tre islandsselje, som skal vokse fort å være le-vekst for den hvite syrinen min, som står å hurtrer oppi bakken. Har to trær til, men dem tror jeg skal jeg skal donere til barnehagen til Synne.

Å det er noen frø som ikke lar seg skremme av været, så blomkarsen har såvidt kikket opp av jorda! Disse, for det kommer flere, har jeg sådd sammens med ei klatrerose, som står i potte under altanen. Håper de gjør seg ilag med den. Sådde noen stokkroser også, men de har ikke våknet ennå, får håpe de dukker opp snart.


Ikke akkurat reine hansker etter å ha jobbet med våt leirjord og kugjødselkompost.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar